Rots & Water

Een trainingsmethode om de weerbaarheid en het zelfvertrouwen van de kinderen te vergroten.
Afbeeldingsresultaat voor rots en water training

Door de inzet van Rots & Water voorkomen of verminderen we sociale problemen zoals pesten, conflicten, uitsluiting en meeloopgedrag.
Het programma onderscheidt zich van andere anti-pestprogramma's door de meervoudige doelstelling en het bredere pedagogische perspectief; de weerbaarheidstraining gaat samen met de ontwikkeling van positieve sociale vaardigheden. Weerbaarheid en sociale vaardigheden - rots en water- worden in balans gepresenteerd en getraind. Alle leerkrachten van de Hobbitstee zijn geschoold, zodat ook zij de principes kunnen toepassen.

De groepen 1 t/m 5 krijgen drie keer per jaar een les om kennis te maken met Rots & Water. Naast de 3 lessen door de trainers, geeft de leerkracht de overige 7 lessen die bij de jaargroep passen. In groep 6 verzorgen onze eigen trainers de gehele training tijdens schooltijd. De groepen 6 t/m 8 krijgen vervolgens twee keer per jaar een herhalingsles.